24 nov. 2016

Placinta de post din soia boabe

120 gr soia
2-3 linguri orez fiert
2 vinete mici/mijlocii
1 ceapa medie
4 catei mari de usturroi
2 rosii (optional)
3 linguri seminte de floarea soarelui
2 lingurite coriandru
2 lingurite sem de in
4-5 boabe enibahar
1 lingura ulei
 sare

1pachet foi de placinta


    Soia am lasat-o la inmuiat de seara pana dimineata. Dimineata am dat-o prin blender asa cu apa ei, am scurs-o cu o panza de sidila pentru branza, sau puteti folosi un tifon pus in 3-4. Acesta e laptele. L-am pus  de-o parte  (il fierbem, apoi putem face din el ceva mai tarziu sau il putem bea asa).
 O sa va iasa mai putin decat in imagine, mie mi-a iesit mai mult pentru ca am folosit cantitati duble - pentru 2 tavi. Reteta de fata este pentru o singura tava. 
   Resturile faramitate de soia le-am pus la fiert in oala sub presiune cu apa cam 1 la 3 (1 soia 3 apa, nu invers :) )  . Le lasam sa fiarba cam 30 min dupa ce fasaie. Trebuie sa fiarba bine bine. (Dupa ce au fiert scurgem apa in care au fiert, dar nu o aruncam, o punem separat.)
Intre timp curatam vinetele, ceapa si usturoiul si le dam prin robotul cu lama in S, sau le dam pe razatoare. Putem pune si doua rosii rase sau doua linguri de bulion.
  Rasnim semintele si boabele cu rasnita de cafea si le amestecam cu restul compozitiei, adaugam orezul fiert, uleiul si sarea si amestecam bine. Daca compozitia e prea uscata adaugam un pic de apa in care a fiert soia (restul de apa o putem amesteca cu laptele fiert).
  Intindem cate doau foi de placinta, punem compozitia , ungem cu ulei restul de foaie si rulam.
 Eu am asezat rulourile unul langa altul, chiar le-am indesat un pic ca sa incapa toate, apoi le-am uns bine cu ulei.

Asta e placinta. Simpatica nu? :)  Aaaa, dupa ce am scos-o din cuptor am stropit-o un pic cu apa. Am stropit-o bine! O sa va placa! E mai buna calduta. Cineva mi-a zis ca seamana la gust cu chisca de porc. Apai eu nu stiu cum e chisca asta de porc, dar stiu ca chisca mea de soia e buna, buna! :). Sa aveti pofta!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu