26 sept. 2016

Cum se face un pulovar cu maneca raglan

Am cautat multe tutoriale pe net sa vad cum se face un pulovar cu maneca raglan inceput de sus.
Punand cap la cap mai multe tutoriale am reusit. Mentionez ca e primul meu pulovar de acest fel, de aceea m-am gandit ca ar fi bine sa impartasesc celor incepatoare ca si mine, cele aflate si experimentate pe viu.
Iata deci ce mi-a iesit. Nu am avut lumina prea buna dar... se vede !



Deci iata cum am facut:

Am lucrat mai intai un patratel de 10 ochiuri x 10randuri si am masurat cu un centimetru de croitorie lungimea patratelului. Al meu era de 7cm.
Am masurat dupa un alt pulovar cat vroiam sa-i fac largimea bentitei de la gat. In cazul meu 54cm.
Apoi am aflat cate ochiuri va avea bentita de la gat, cu care voi incepe pulovarul.

10ochi .......... 7cm
  xochi .......... 54cm
------------------------
x = 54 x 10/7 = 77ochi

Am pus 78 de ochiuri pentru ca am facut bentita semi-elastic 2 pe fata 2 pe dos.
(Deoarece eu am vrut sa il fac deschis un pic la gat, nu am lucrat circular ci drept, ultimile 4 ochiuri si-n dreapta si-n stanga  facandu-le du-te vino, dar daca vreti un guler rotund in jurul gatului lucrati circular)

Dupa ce am terminat bentita-elastic din jurul gatului , am inceput sa cresc pentru maneci astfel:

3/10 din numarul de ochiuri am lasat pentru fata
3/10 pentru spate
2/10 pentru maneca stanga
2/10 pentru maneca dreapta

Deci din numarul de 78 de ochiuri au revenit 24 de ochiuri pentru fata, 24 pentru spate si 15 pentru fiecare maneca. (La fata  mi-au ramas deci 12 ochiuri de o parte si de alta a deschizaturii).



. Se creste la fiecare 2 randuri, in general in functie de  marime si de grosimea firului, de-o parte si de alta a liniei de separare a manecilor, deci cate 8 ochiuri odata. Linia de separare poate fi formata si din 2,3 ochiuri pentru a arata mai bine. Eu am crescut cate 2 ochiuri.
Cand se ajunge la subrat se separa ochiurile si se tricoteaza separat manecile, fata si spatele pot fi lucrate circular sau nu, dupa preferinta fiecaruia. Eu am lucrat circular si fata + spatele, si manecile cu andrele de ciorapi (cu carlige), dar merge si cu andrele circulare obisnuite.




Jos i-am facut elastic dublu pentru a putea baga acest snur.

Sper sa va ajute tutorialul meu, mai ales ca vine iarna si e placut si util sa tricotam niscaiva pulovere la gura sobei.
O zi cu soare va doresc!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu